csütörtök, február 26, 2009

Fehérék farsangi fánkja

E hét keddjén farsang keddje volt és a cégnél kaptunk fánkot, rövid munkanap volt (ami szerintem minusz órákat jelent) és jó kedvünk, úgyhogy hirtelen felindulásból kitaláltam, hogy mostmár akkor csinálok én is fánkot. :)

Mert tudni kell, hogy én nagyon szeretem, de még sosem készítettem, csak régebben anyukám.

A neten találtam is egy receptet, nagy örömömre, éleszto nélküli receptet, íme...
(Természetesen a családi receptet is közzéteszem majd, ha azt is kipróbáltuk ;)

Hozzávalói:

10 dkg vaj
10 dkg porcukor / nekünk nem volt most itthon, uh elég pici szemu, de "sima" cukrot tettem bele; és szerintem kevesebbet, mint 10 dkg/
1 csomag vaníliás cukor
1 csipet só
3 db tojás
kb fél deci tej
50 dkg liszt
1 csomag sütopor
olaj a sütéshez

A vajat, a porcukrot, a vaníliás cukrot, sót, tojásokat a tejjel habosra keverjük/ kevertetjük a konyhai géppel.
Hozzáadjuk a liszt felét, a sütoport, elkeverjük és a második felét a lisztnek mindenképpen kézzel gyurjuk hozzá.
Ezek után fél órát kell hagyni pihenni a hutoben, majd kivétel után, lapítjuk a tésztát, szaggatjuk és máris süthetjük.

A szalagos fánk titka, hogy az elso felét lefedett serpenyoben, a második felét pedig fedél nélkül kell sütni!
Nagynéném pedig azt tette hozzá, hogy azon a részén a kiscsaládomnak, vörösbort is tesznek bele, lágyabb lesz a tésztája tole, na meg finom(abb).

Nekünk még nincs nagy pogi szaggatónk, ezért csillag alakúak lettek ;)
És finomak :)))



Nincsenek megjegyzések: