vasárnap, április 19, 2009

Pótolom... avagy pogácsa...

... mostmár nincs szabi, de nagyon jól telt, köszönjük!!!

És mivel már le vagyok maradva, mint a borravaló, kezdeném is a sort a pogácsával :)

A szülinapom alkalmából készítettem, egy részét itthon ettük meg, egy részét pedig bevittem a céghez. Az a nagynéném féle, éleszto nélküli recept szerint készült.


Kolléganom megkérdezte, hogy ezek tényleg malac alakúak, vagy csak o nagyon éhes? ;)


Hozzávalók:

Fél kiló liszt
25 dkg zsír
2 egész tojás
1 csomag sütopor
3 kiskanál só
1 tojás fehérjéje

Nagynéném szokott beletenni 2-3 mokkáskanál borsot és 2-3 mokkáskanál pirospaprikát.
Mi sajtot reszeltünk a tetejére és zöldfuszeres tejfölt tettünk bele.

Kb 2,5 dl langyos víz


Elkészítése:

A hozzávalókat egy tálban összekevertem és a vizet lassanként adtam hozzá, amennyit felvett (nekem nem kellett az összes víz). Kissujjnyi vastagra kinyújtottam és kiszaggattam oket. Bekentem tojásfehérjével a tetejüket és rászórtam a reszelt sajtot. Ebbol a mennyiségu tésztából boven lehet készíteni pogit.

Nagy elonye pedig, hogy - mivel nincs benne éleszto - le lehet fagyasztani és vendégek érkezésekor, csak fel kell olvasztani és készülhet is a finom pogi.


Másik
oldali családi receptünk pedig a következo:

2,5 dkg élesztot kevés tejjel, kockacukorral felfuttatunk.
Fél kiló lisztet 15 dkg zsírral összemorzsolunk, 1 pohár tejfelt, 1 kávéskanál sót és a felfuttatot élesztot hozzákeverjük.

Kelesztjük, nyújtjuk, becsíkozzuk a tetejét, szaggatjuk és sütjük.

Ez is nagyon finom ;)



Nincsenek megjegyzések: